Yoga Lotuzz

Yoga Lotuzz in Goes helpt je bewuster te worden van de ademhaling, waardoor je beter kunt ontspannen. Doordat je makkelijker kunt ontspannen lossen allerlei blokkades in je lichaam op. 

Kortom, je brengt balans in je lichaam en geest met yoga in Goes.

HATHA YOGA

Hatha yoga is een rustige vorm van yoga waarbij de aandacht voor het lichaam, de ademhaling en geest centraal staan. De yoga lessen bestaan uit staande, zittende en liggende houdingen. Voor deze vorm van yoga hoef je niet soepel of lenig te zijn. 

Tijdens de yoga les is er aandacht voor ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen en korte meditatie.  De yoga houdingen zijn soms statisch en dan weer vloeiend. De yoga lessen worden rustig opgebouwd en zijn voor alle leeftijden en niveaus te volgen.  Bij deze vorm van yoga kun je  op ieder gewenst moment instromen. Iedere deelnemer werkt bij yoga binnen zijn eigen grenzen. Dat betekent dat wanneer een houding voor jou op dat moment niet haalbaar is we naar een aangepaste variant gaan zoeken. 

Godinnenhouding restorative yoga

RESTORATIVE YOGA /  herstellende yoga

Deze zachte vorm van yoga heeft veel voordelen voor lichaam en geest. Tijdens de yoga houdingen, veelal zittend en liggend, wordt het lichaam ondersteund door allerlei soorten yoga kussens en dekens en de yoga houdingen worden een aantal minuten aangehouden. Restorative yoga / herstellende yoga werkt op een passieve, niet actieve manier.

Met behulp van bewuste ademhaling en meditatie tijdens deze yoga wordt het lichaam in staat gesteld zelfs de diepste spanningslagen los te laten. Zo wordt een ontspanningsreactie in het gehele lichaam in werking gezet. De yoga houdingen zijn werkzaam op zowel fysiek als mentaal vlak, zonder enige spanning op te wekken.

Voordelen van Restorative Yoga/herstellende yoga
-  geeft energie 
- verlicht stress 

- verlicht (hoofd) pijn
- bloeddruk verlagend
- heft onbalans in het lichaam op
- werkzaam bij het voorkomen van ziekte (hart- en vaatziektes, diabetes) 
- het verlichten van zwangerschap-, menstruatie-  en overgangsklachten 
- helpt symptomen van verkoudheid en griep te voorkomen en verlichten


 yin YOGA 

 
Yin yoga is een passieve yogavorm waarbij je de houdingen langere tijd vasthoudt. Het belangrijkste fysieke voordeel van yin yoga is het versterken van het bindweefsel, ook wel fascia genoemd, in je gewrichten. Het is essentieel om  je heupen,  onderrug en bekkengebied gezond en flexibel te houden, zodat je mobiel blijft. Yin yoga helpt hierbij. Het zorgt tevens voor een betere orgaanfunctie, en levert mentale en emotionele voordelen op.  Het verstilt de geest en  geeft verlichting bij stress.
 

Voordelen van Yin Yoga
-  geeft energie 
- verlicht stress 

-geeft je de mogelijkheid te vertragen
- betere orgaanfunctie (hart, longen, nieren,  spijsverteringsstelsel)
- vergroot de mobiliteit van heup- en lage rug gewrichten, bekkengebied
- versterken van het bindweefsel in de gewrichten.
 


YOGA NIDRA

Yoga Nidra, de 'yogaslaap',  brengt je naar de staat tussen waken en slapen. Na een sessie voel je je uitgerust; niet alleen fysiek, maar ook mentaal en emotioneel. Want deze zachte vorm van yoga werkt diep verbindend en helend. 


De les begint met wat rustige yoga houdingen en ademhalingsoefeningen om het lichaam te ontspannen en daarna lig je ongeveer 30 minuten stil op een mat terwijl je bewustzijn tussen waken en slapen is, een staat die je normaal gesproken alleen bereikt tijdens je diepe slaap. Je volgt de stem van de yogadocent die je met je aandacht door je lichaam voert. Eén sessie yoga nidra staat gelijk aan vier uur slaap. Daarom voel je je na yoga nidra verfrist en uitgerust. Terwijl je de nacht na de sessie juist heel goed slaapt. 

 Om niet af te koelen en comfortabel te liggen tijdens een yoga nidra neem je zelf een fleecedeken en klein kussentje mee, doe warme sokken en een vest aan.

Voordelen van yoga nidra:
- Helpt beter en dieper te slapen
- Goed voor de concentratie
- Geeft rust
- Laat creativiteit stromen
- Geeft energie
- Versterkt het immuunsysteem.

Yoga nidra helpt tegen : angsten, depressie, burn-out, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten.

Een greep uit de reacties op de yogalessen

- Wat een heerlijk uurtje, even tijd voor mezelf. Niet altijd even makkelijk, maar sowieso ontspannend. 
-  Ik heb geslapen als een blok  ná de eerste les. Heerlijk!
- Heerlijk relaxed! Een cadeautje aan mezelf.
- Rustgevend na een dag hard werken
- Een heerlijk moment van rekken en strekken
- Ontspannend
- Fijn, compleet
- Heerlijk ontspannend, fijne sfeer
- Toen ik begon met hatha yoga zat mijn ademhaling hoog, dit is nu (2 maanden later) niet meer 
- mijn osteopaat merkte dat ik soepeler was en vroeg wat ik had gedaan; 'yoga volgen' was mijn antwoord, ik volg yoga om rustig te worden in mijn hoofd, niet perse om soepeler te worden 

Wat spreekt je aan in de yogalessen

- Een prettige rustige begeleiding en aanmoedigend om jezelf een beetje uit te dagen
- Dat je er lekker rustig van wordt
- Het contact maken met mezelf
- Prettige sfeer, fijne begeleiding, niet zweverig
- Ontspannen sfeer, prettige stem, gezellige groep 

- Down to earth, niet te zweverig, de ruimte voor jezelf,  'alles' is goed. Je noemt het een cadeautje voor onszelf en zo ervaar ik het ook.
- De afwisseling, de toelichting op de houdingen
- Dat alles weer lekker los komt, dat je het zo lekker als jezelf doet
- Rust, prettige manier van les geven 

Kom langs voor een (proef)les bij yoga lotuzz in goes en ontdek wat yoga voor jou kan betekenen!

Contact

Evelyne Lindenbergh
06 48722243
[email protected]

Netherlands

Ik heb het Privacybeleid gelezen en begrepen.